Kalkense meersenforum

Natuurpunt Scheldeland

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Inloggen  

Deel | 

Grauwe Vliegenvanger aan het broeden

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
Chris

Aantal berichten : 1
Registration date : 18-06-07

BerichtOnderwerp: Grauwe Vliegenvanger aan het broeden   ma jun 18, 2007 3:55 pm

Ten Eede, in de Kortewagenstraat ter hoogte van #45 kun je aan het huis van de buren op nummer 47, tussen de regenpijp en het witte dak van de dakgoot een grauwe vliegenvanger bewonderen met z'n nest. Hij/zij zijn echte vliegwonders, korte draaien, prachtige snelle bewegingen. Very Happy
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
JAN
Zeearend

Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

BerichtOnderwerp: Re: Grauwe Vliegenvanger aan het broeden   do jun 21, 2007 8:15 pm

dag chris,

leuke waarneming! als je eens een fototje kan trekken moet je het zeker posten!
een andere aanrader is het forum op www.overmeersevogels.be, daar zal je meer repliek krijgen dan hier, want dit forum is momenteel zo dood als een pier (helaas).
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

Aantal berichten : 13240
Registration date : 22-10-06

BerichtOnderwerp: Re: Grauwe Vliegenvanger aan het broeden   di aug 14, 2007 6:33 pm

Ja Jan, inderdaad zo dood als een pier, driewerf helaas.

Maar nu over de Grauwe Vliegenvanger.
Jaren aan een stuk deze mooie vogel kunnen bewonderen in de tuin van mijn ouders in Kalken.
Eén keer ook gebroed in de tuin hier in de Baerdonckstraat, in een holte in de muur, maar een kat heeft het nest eruitgetrokken.
Sindsdien een nestkast gehangen, maar niet meer teruggezien.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
JAN
Zeearend

Aantal berichten : 668
Registration date : 12-10-06

BerichtOnderwerp: Re: Grauwe Vliegenvanger aan het broeden   wo aug 15, 2007 11:35 pm

kobra schreef:
Ja Jan, inderdaad zo dood als een pier, driewerf helaas.

daar zullen we nog eens iets aan moeten doen hé Wink.
met het nakende trektelseizoen voor de deur, zal dit forum floreren als nooit voorheen!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Grauwe Vliegenvanger aan het broeden   vr aug 17, 2007 12:51 am

Ben al eens gaan kijken naar de trektelplaats - honderden kauwen en kraaien die zich klaarmaakten om naar hun slaapplaats te vliegen (twee populierenbossen daar in de buurt).

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Grauwe Vliegenvanger aan het broeden   wo sep 16, 2015 9:12 pm

Deze namiddag was ik bezig met fotograferen van insecten en had jammer genoeg mijn verrekijker niet bij. ik hoorde van die roepjes die ik niet meteen herkende en heb dan snel (met de verkeerde lens) enkele foto's proberen trekken en zag pas op het scherm wat het was - een Grauwe Vliegenvanger (al snel bevestigd door administrator Geert Meganck).

Ik ben nu rond 19 uur nog eens gaan kijken in de tuin en er zitten er nog altijd minstens twee te roepen - ze steken zich goed weg in de struiken en de tussen het gebladerte, maar heb er toch nog eentje kunnen zien.

Ik heb nog enkele keren gedacht dat ze hier in de buurt waren, maar niet kunnen bewijzen.
Zou er hier dan toch nog eentje in de tuin (of in de buurt) gebroed hebben na al die jaren scratch

Volgens Geert zou deze de laatste septemberwaarneming voor onze regio zijn op waarnemingen.be Exclamation

Het betreft deze waarneming:
http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/108694729
Grauwe Vliegenvanger - Muscicapa striata gezien op 2015-09-16 Wetteren - Slekkebeken

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Grauwe Vliegenvanger aan het broeden   do sep 17, 2015 9:11 pm

Vandaag zaten hier weer minstens 2 Grauwe vliegenvangers in de tuin - ze hielden contact met contactroepjes.

Volgend jaar toch eens een nestkast plaatsen, want de laatste keer dat er hier eentje broedde (in holte in muur) werd het broedsel verstoord door één van de vele katten van de buren die hier dagelijks in de tuin rondlopen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Grauwe Vliegenvanger aan het broeden   vr aug 12, 2016 11:51 am

Net als vorig jaar zat er hier gisteren weer eentje in de tuin.
En ook nu weet ik niet of die hier in de buurt broeden / gebroed hebben scratch
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Grauwe Vliegenvanger aan het broeden   zo jul 16, 2017 1:22 pm

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Grauwe Vliegenvanger aan het broeden   zo jul 16, 2017 1:24 pm

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Grauwe Vliegenvanger aan het broeden   

Terug naar boven Go down

Grauwe Vliegenvanger aan het broeden
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Grauwe Kiekendief 2014

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum