Kalkense meersenforum

Natuurpunt Scheldeland

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Inloggen  

Deel | 

De wondere wereld van de moderne communicatie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
AuteurBericht
kobra22
Zeearend

Aantal berichten : 2764
Registration date : 11-09-07

BerichtOnderwerp: De wondere wereld van de moderne communicatie   za okt 27, 2007 1:05 am

Hoe communiceert een modern koppel dat in het weekend aan de computer zit of in het beste geval buiten op stap is in de natuur?

Antwoord: via een of ander forum op de computer!

Een voorbeeld:

Zij 9u.54: Als ze zo iets plaatsen in de meersen beklaag ik de vrouwen van de vogelaars ! Dus ik zelf ook! Dan zijn jullie zeker nooit meer thuis in begin van de lente

Hij 9u.56: we zullen er zetelkes inzetten, met de Flair en ne pot kaafee...

Zij 9u.57: Den "DAG ALLEMAAL " AUB
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken http://www.birdpex.be
erikroels
Zeearend

Aantal berichten : 616
Leeftijd : 76
Registration date : 05-01-07

BerichtOnderwerp: Re: De wondere wereld van de moderne communicatie   za okt 27, 2007 12:19 pm

euh... kobra, ik denk dat 'zij' 50 km verder op haar werk was en 'hij' thuis met de kindjes, vind da nog niet zo mis...
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: De wondere wereld van de moderne communicatie   za okt 27, 2007 12:31 pm

zelfs op de enige echte site van de kalkense meersen zijn wij ondertussen wereldberoemd... Razz
Terug naar boven Go down
kobra22
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: De wondere wereld van de moderne communicatie   za okt 27, 2007 1:41 pm

tseef schreef:
zelfs op de enige echte site van de kalkense meersen zijn wij ondertussen wereldberoemd... Razz
Na meer dan 6 maand... welcome back Geert cheers
Terug naar boven Go down
kobra22
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: De wondere wereld van de moderne communicatie   za okt 27, 2007 1:45 pm

erikroels schreef:
euh... kobra, ik denk dat 'zij' 50 km verder op haar werk was en 'hij' thuis met de kindjes, vind da nog niet zo mis...
Inderdaad - dat noemen ze nu "de wondere wereld van de moderne communicatie" Wink
Terug naar boven Go down
kobra
Zeearend

Aantal berichten : 13224
Registration date : 22-10-06

BerichtOnderwerp: Re: De wondere wereld van de moderne communicatie   di jan 18, 2011 9:15 pm

Meer en meer vogelaars gebruiken nu een iPod om vogels te determineren.

Men kan applicaties downloaden via iTunes en daar zit ook al een goede Engelstalige vogelgids bij (met allerlei tekeningen en foto's, verschillende geluiden, beschrijving, kaartje met verspreidingsgebied per vogelsoort).
De naam van de soort kan ook ingesteld worden in een andere taal.
Schitterend!!
Kosten: ongeveer 20 euro, dus heel wat minder dan normale vogelgids met veel meer mogelijkheden.

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: De wondere wereld van de moderne communicatie   di jan 18, 2011 9:18 pm

Volgende week tuinvogeltelling in Nederland - de applicatie Tuinvogels vanNederland (volledig in het Nederlands), een 100-tal soorten is nu tijdelijk verkrijgbaar bij iTunes voor slechts 4 euro!!
Ook hier met beschrijving, geluid, enz.

Of zoals te lezen op de website van www.soortenbank.nl:
NIEUW! Sinds kort brengt ETI BioInformatics natuurgidsen uit voor de Apple iPhone en iPod. Vanwege de aanstaande Tuinvogeltelling, bieden wij van 15 t/m 23 januari de Tuinvogelgids met 2 Euro korting aan!

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: De wondere wereld van de moderne communicatie   di jan 18, 2011 9:33 pm

We mogen binnenkort nog heel wat applicaties in het Nederlands verwachten.

BioInformatics uit Nederland, bekend van de vele CD-Roms over allerlei soorten, heeft er al een tiental gemaakt en er zullen er nog tientallen anderen volgen.

De beste momenteel van BioInformatics die ik mij heb aangeschaft is Heukels interactieve flora - ook hier zoals bij de vogels een grote meerwarde tegenover het boek.
Je kan zoeken via een sleutel, maar ook via afbeeldingen of op naam.
Zo krijg je bij een bepaalde plant niet alleen tekeningen van de (onderdelen van de) plant, maar ook hier en daar een foto die je met een iPod touch kan uitvergroten zodat alle details kunnen bekeken worden.
En dat allemaal voor slechts tien euro!!

http://itunes.apple.com/nl/app/flora-nl-heukels-interactieve/id376975111?mt=8

Nog een reactie:
Geweldige app, dat smaakt naar meer, libellen, dagvlinders, enz. Als deze standaard de norm wordt wil elke natuurliefhebber een iPod.

Is het niet waar, Jean-Marie Question Very Happy
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: De wondere wereld van de moderne communicatie   di jun 07, 2011 9:47 pm

Heb mijn iPod nu ook gebruikt op de plantenwandeling en weer enkele geďnteresseerden, dus hier nog wat informatie.

Ik gebruik de iPod in de natuur nu vooral voor vogelgeluiden, uileninventarisatie en voor mijn foto's van nachtvlinders.
Maar er staan ondertussen ook gidsen op van nachtvlinders, vlinders, flora, paddenstoelen, e.a., maar heb nog geen tijd gehad om die echt goed uit te testen.
Ook enkele leuke kwissen met vogelgeluiden - goed om de geluiden te oefenen.
Eigen CD's kan je er ook opzetten - zo staan er al meerdere vogelgeluiden-CD's op (o.a. die van Nico de Haan en eentje met trekroepjes); ook een CD met sprinkhanen en krekels (die ik ook al gebruikt heb in het veld).
Daarnaast luister ik via iPod elke week naar de podcast "Vroege Vogels" (en af en toe ook naar enkele Engelse en Duitse natuurprogramma's).
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: De wondere wereld van de moderne communicatie   

Terug naar boven Go down

De wondere wereld van de moderne communicatie
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Rijk aan de rand van de wereld - P. Emmer & J.J.L. Gommans
» De Indische wereld van Hella S. Haasse