Kalkense meersenforum

Natuurpunt Scheldeland

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Inloggen  

Deel | 

Vers van de pers

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Wes
Zeearend

Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

BerichtOnderwerp: Re: Vers van de pers   zo jun 24, 2012 1:53 pm

Mmmm... dat mens wordt hier in het Wetterse zowat voor elke activiteit gevraagd om acte de présence te geven, ik weet niet of ze daar interesse voor zal hebben. Alhoewel, ge kunt het altijd eens vragen hé. Zal eens informeren of Nick geen emailadres van haar heeft.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucgast
Zeearend

Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Vers van de pers   ma okt 15, 2012 8:20 am

Wakker wordend na de verkiezingen vandaag, vraag ik me af wanneer er in Kalken-Laarne eens een groene partij komt?
Heb de verschillende partijen eens aan de tand gevoeld wat hun groen programma is en velen stonden met de mond vol tanden...
We zouden dit toch wel eens goed kunnen gebruiken om de belangen van onze meersen te verdedigen en een algemeen groen beleid op te stellen voor onze omgeving...
Momenteel ben ik niet zeker of er in de gemeenteraad voldoende "Stem" is om dat te doen!
Luc
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
erikroels
Zeearend

Aantal berichten : 616
Leeftijd : 76
Registration date : 05-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Vers van de pers   ma okt 15, 2012 10:20 am

Lucgast schreef:
Wakker wordend na de verkiezingen vandaag, vraag ik me af wanneer er in Kalken-Laarne eens een groene partij komt?
Heb de verschillende partijen eens aan de tand gevoeld wat hun groen programma is en velen stonden met de mond vol tanden...
We zouden dit toch wel eens goed kunnen gebruiken om de belangen van onze meersen te verdedigen en een algemeen groen beleid op te stellen voor onze omgeving...
Momenteel ben ik niet zeker of er in de gemeenteraad voldoende "Stem" is om dat te doen!
Luc

ja Luc, ik denk: het gaat om stemmen verzamelen hé, te veel kiezers uit landbouwers- en tuinders middens in Laarne/Kalken, als men openlijk 'groen' gaat dan denken ze die stemmen te verliezen, maar er zijn wél groenminnende mensen in de partijen, ik ben daar zeker van, maar er openlijk voor uitkomen tijdens verkiezingen vinden ze niet zo aan te raden, is wat ik er over denk...
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Wes
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Vers van de pers   ma okt 15, 2012 8:04 pm

Bij ons in Wetteren hoop ik dat onze nieuwe coalitie beetje meer aandacht schenkt aan groen behouden, maar heb er wreed mijn twijfels over...
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

Aantal berichten : 12345
Registration date : 22-10-06

BerichtOnderwerp: Re: Vers van de pers   ma okt 15, 2012 8:17 pm

Wes schreef:
Bij ons in Wetteren hoop ik dat onze nieuwe coalitie beetje meer aandacht schenkt aan groen behouden, maar heb er wreed mijn twijfels over...
In Wetteren blijkbaar met drie partijen, dus daar zal toch wel iemand bij zijn met een hart voor de natuur?

In Wichelen kan Lijst Samen het alleen doen.
Daar zijn ze gestart met bosaanplant met grootse plannen voor de toekomst - daar wordt zelfs naar verwezen in hun reclamefilmpje: http://www.wieburgemeester.be/burgemeester-in-woord-en-daad.html
Er waren in Serskamp afgelopen weekend veel politici op de kaas- en wijnavond, ook de kopstukken van Lijst Samen, dus dat belooft...
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Vers van de pers   ma okt 15, 2012 8:22 pm

Lucgast schreef:
Luc
Alle schepenen zouden van Kalken zijn... met een burgervader van Laarne.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Wes
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Vers van de pers   wo okt 17, 2012 10:06 am

kobra schreef:
Wes schreef:
In Wetteren blijkbaar met drie partijen, dus daar zal toch wel iemand bij zijn met een hart voor de natuur?

In Wichelen kan Lijst Samen het alleen doen.
Daar zijn ze gestart met bosaanplant met grootse plannen voor de toekomst - daar wordt zelfs naar verwezen in hun reclamefilmpje: http://www.wieburgemeester.be/burgemeester-in-woord-en-daad.html
Er waren in Serskamp afgelopen weekend veel politici op de kaas- en wijnavond, ook de kopstukken van Lijst Samen, dus dat belooft...

Zoals gezegd Kobra, heb er wreed mijn twijfels bij....

Voor de volledigheid voor Wetteren (en voor wie het interesseert): schepencollege bestaat uit Alain Pardaen - Lieve De Gelder - Leentje Grillaert (voor DC&V) - Herman De Wulf (VLD) en Dhr. STrobbe - Guido Van den Berghe - Dr. De Corte voor NVA
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
noumea
Grutto

Aantal berichten : 131
Registration date : 02-08-08

BerichtOnderwerp: jacht en vogels   za nov 24, 2012 7:56 pm

Ziekelijk... silent

http://www.wildlifeextra.com/go/news/lebanon-bird-hunt.html#cr
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucgast
Zeearend

Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Vers van de pers   za nov 24, 2012 7:59 pm

noumea schreef:
Ziekelijk... silent

http://www.wildlifeextra.com/go/news/lebanon-bird-hunt.html#cr
Dat is inderdaad de moeite... (In negatieve zin!) affraid
Niet veel honger meer als ik dat zie!
Gelukkig gaat het hier niet zo aan toe maar het zijn misschien wel knapen die van hieruit wegtrekken die daar onder vuur komen! (Zoals bv. Die ooievaars)
Luc
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Vers van de pers   zo nov 25, 2012 10:39 am

Ook hier zijn er jammer genoeg die op alles schieten, maar die dulden geen pottenkijkers en zullen hun trofeeën nooit zo openlijk showen - die tijden zijn hier gelukkig voorbij (maar ook hier is dat ooit anders geweest).
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Vers van de pers   di apr 23, 2013 8:48 pm

Op 5 mei op stap met Groene Lieve: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BLJDE_20130423_003
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Vers van de pers   wo apr 24, 2013 3:19 pm

Vandaag bij Knack "Ontspannende natuur - Natuurreisgids Vlaanderen"" ontvangen.

Bij de besproken gebieden in Oost-Vlaanderen geen Kalkense Meersen, wel Berlare Broek.
De KM staan daar wel vermeld in een kleine aanvulling "ANB-gebieden in de buurt", alsook de Vallei van de Serskampse Beek.

Ook elders worden alleen ANB-gebieden vermeld, jammer genoeg niet deze van Natuurpunt.
Zou Natuurpunt niet willen/mogen meewerken hebben aan deze anders wel interessante gids Question

Bij sommige gebieden misschien zelfs goed dat ze niet vermeld worden, want sommige van die gebieden kunnen wel af en toe wat rust gebruiken en dit soort gdsen trekt wellicht het grote publiek aan.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Toon
Zeearend

Aantal berichten : 815
Registration date : 16-11-07

BerichtOnderwerp: Re: Vers van de pers   wo apr 24, 2013 5:13 pm

kobra schreef:
Vandaag bij Knack "Ontspannende natuur - Natuurreisgids Vlaanderen"" ontvangen.

Bij de besproken gebieden in Oost-Vlaanderen geen Kalkense Meersen, wel Berlare Broek.
De KM staan daar wel vermeld in een kleine aanvulling "ANB-gebieden in de buurt", alsook de Vallei van de Serskampse Beek.

Ook elders worden alleen ANB-gebieden vermeld, jammer genoeg niet deze van Natuurpunt.
Zou Natuurpunt niet willen/mogen meewerken hebben aan deze anders wel interessante gids Question

Bij sommige gebieden misschien zelfs goed dat ze niet vermeld worden, want sommige van die gebieden kunnen wel af en toe wat rust gebruiken en dit soort gdsen trekt wellicht het grote publiek aan.

Ik weet daar niks van... Misschien deels gefinancierd door de Vlaamse overheid of zoiets?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Vers van de pers   do apr 25, 2013 9:53 pm

Voor Berlare Broek hebben ze iemand van ANB geïnterviewd - Hannelore Van de Wiele.
Zij coördineert samen met de Vlaamse Landmaatschappij een natuurinrichtingsproject in dat gebied.

Ze willen o.a. meer rietmoeras voor vogels zoals roerdomp, woudaap en snor.
Ook meer naturlijke oevers voor meer beschutting van jonge vis.

Men is nog in een voorbereidende fase en de werken zouden starten in 2015.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Vers van de pers   

Terug naar boven Go down

Vers van de pers
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Kalkense meersenforum :: Algemeen-
Ga naar: