Kalkense meersenforum

Natuurpunt Scheldeland

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Inloggen  

Deel | 

Agressie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
WDDI
Kwartelkoning

Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

BerichtOnderwerp: Agressie   za jun 08, 2013 9:34 am

Gisteren middag ben ik fysiek aangevallen door iemand aan het Heisbroek. De man stond me op te wachten aan mijn auto. Toen ik dichter kwam begon hij te schreeuwen over de politie bellen, dat ik mijn telefoon moest afgeven, ... Ik werd uitgescholden voor "vuile groenen", ... Hij probeerde me te slaan, maar dat kon ik nog enigszins ontwijken. Hij kreeg me te pakken met een schop op mijn bil. Toen ik zei dat ik de politie zou bellen, werd hij nog agressiever en gooide zijn fiets in de voorruit van mijn auto met als boodschap: "Hier, ge moogt hem hebben vuile groenen met uwe chicquen auto". Hij begon met blokken hout naar mij te gooien (raakte een paar keer de auto). Hij greep me vast en probeerde me in de beek te gooien. Toen ik opnieuw zei dat ik de politie wou bellen sloeg hij mijn telefoon uit mijn hand. Ik was hem gelukkig voor en kon hem van het pad oprapen. Opnieuw wou hij dat ik mijn gsm gaf. Ik probeerde nogmaals te bellen toen hij zei dat ik dan mijn "camera" (mijn telescoop) maar moest afgeven. Uiteraard kwam daar niets van in huis, maar ik had al mijn materiaal uit mijn handen gelegd. Hij begon op mijn tele te stampen. Toen ik hem dat verhinderde probeerde hij nogmaals te schoppen en te slaan. Ondertussen was ik er in geslaagd om de 100 te bellen. Toen hij dat zag, stapte hij weg. Gelukkig een foto van de man kunnen nemen ...
Resultaat: een kapotte voorruit, deuken in de auto (die had hij er al in geschopt voor ik aankwam ...), krassen op de motorkap, het dak, de deuren, achterbumper, flanken, een gekraste lens van de verrekijker, hendeltjes van de tele afgebroken (gelukkig maakt Swarovski degelijk materiaal ...), een stevige blauwe plek op mijn been, ...
Meersen, voorlopig zie je mij hier niet meer terug, ik zoek wel een ander gebied waar ik rustig en zonder angst vogels kan kijken !
Groetjes,

Dimi

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucgast
Zeearend

Aantal berichten : 2084
Registration date : 09-01-11

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   za jun 08, 2013 10:20 am

Miljaar, enige reden waarom deze kerel zo agressief was, werd?
Luc
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
WDDI
Kwartelkoning

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   za jun 08, 2013 10:22 am

Lucgast schreef:
Miljaar, enige reden waarom deze kerel zo agressief was, werd?
Luc

Neen ...
Groetjes,

Dimi
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

Aantal berichten : 13224
Registration date : 22-10-06

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   za jun 08, 2013 10:49 am

Heel vervelend en beangstigend om dat te moeten meemaken, terwijl je gewoon bezig bent met je hobby uit te oefenen.

Heb zelf al een tijdje geleden in de KM (vorig jaar?) een kapotte band gehad (met een kerf erin) - gelukkig maar één band en ter plaatse kunnen vervangen, maar als je zo fysiek aangepakt wordt, dat is nog wat anders.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Toon
Zeearend

Aantal berichten : 820
Registration date : 16-11-07

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   za jun 08, 2013 11:21 am

Dimi, akkoord dat ik de tekst die je op het forum plaatste verspreid naar onze bestuursleden? Het is belangrijk dat deze man zo snel mogelijk politie op bezoek krijgt. Is de politie eigenlijk ter plaatse geweest?
Kan je eventueel een foto van die man naar mij mailen? Misschien kent iemand van het bestuur hem wel. We hebben bestuursleden in Uitbergen en conservators als Rudi en Kristin kennen héél veel mensen uit de buurt.
Zulke mensen moeten aangepakt worden, voor ze nog meer onheil aanrichten.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
WDDI
Kwartelkoning

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   za jun 08, 2013 11:25 am

Toon schreef:
Dimi, akkoord dat ik de tekst die je op het forum plaatste verspreid naar onze bestuursleden? Het is belangrijk dat deze man zo snel mogelijk politie op bezoek krijgt. Is de politie eigenlijk ter plaatse geweest?
Kan je eventueel een foto van die man naar mij mailen? Misschien kent iemand van het bestuur hem wel. We hebben bestuursleden in Uitbergen en conservators als Rudi en Kristin kennen héél veel mensen uit de buurt.
Zulke mensen moeten aangepakt worden, voor ze nog meer onheil aanrichten.

Toon,
Akkoord dat je de tekst verspreid aan de bestuursleden. Er is politie geweest en ik heb klacht neergelegd. In het kader van het onderzoek wil ik niet verder gaan dan de tekst verspreiden aan de bestuursleden.
Zie je PM voor verdere uitleg.
Groetjes,

Dimi
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Toon
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   za jun 08, 2013 11:27 am

Er zijn nogal wat mensen die gefrustreerd raken nu duidelijk wordt dat er grootschalige natuurontwikkeling op til is ihkv de Sigmaplannen. Zo zijn er een aantal landbouwers, maar ook vissers en eigenaars van weekendhuisjes. Zij zien het verschil niet altijd tussen wat de overheid doet (Sigma) en natuurverenigingen. Het zijn allemaal 'vuile groene' die hen het leven zuur maken, zo zien ze dat dan. Met andere woorden: Dimi was op de verkeerde moment op de verkeerde plaats. Het kon ieder van ons overkomen zijn.
Destijds ben ik ook bedreigd geworden door een jager, wapen in de hand. Zéér beangstigend, gelukkig was het toen enkel dreigen...

.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Toon
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   za jun 08, 2013 12:04 pm

Dimi ik heb je een pm teruggestuurd.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Wes
Zeearend

Aantal berichten : 1284
Registration date : 31-07-10

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   za jun 08, 2013 12:10 pm

Verschrikkelijk...
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sdry
Watersnip

Aantal berichten : 194
Leeftijd : 31
Registration date : 29-03-07

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   za jun 08, 2013 8:17 pm

What the f**k. Erg triest dat je zo iets moet meemaken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucgast
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   ma jun 10, 2013 6:44 am

Ik vind dat dit echt niet kan en moet de nodige aandacht krijgen! Evil or Very Mad
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BLWPO_20130609_003
Als je al niet in de Meersen kan rondlopen om je hobby te beoefenen.
Wat is het volgende als hier niet wordt opgetreden?
Luc
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucgast
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   ma jun 10, 2013 8:35 am

Dimi zijn verhaal was zelfs op Studio Brussel bij Siska...
Precies nog mensen geschrokken van dit verhaal...
Was om 7.11 uur als je het nog eens wil herbeluisteren...
Luc
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   ma jun 10, 2013 2:11 pm

Lucgast schreef:
Dimi zijn verhaal was zelfs op Studio Brussel bij Siska...
Precies nog mensen geschrokken van dit verhaal...
Was om 7.11 uur als je het nog eens wil herbeluisteren...
Luc
Heb het nu ook beluisterd - Dimi kon op hun sympathie rekenen.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Wes
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   ma jun 10, 2013 5:44 pm

Hoe kan je dat herbeluisteren eigenlijk?
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
WDDI
Kwartelkoning

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   ma jun 10, 2013 6:02 pm

Wes schreef:

Vraag ik me ook af trouwens ...
Vandaag trouwens een bijkomende getuigenverklaring aan de politie bezorgd.
Groetjes,

Dimi
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   ma jun 10, 2013 6:20 pm

WDDI schreef:
Wes schreef:

Vraag ik me ook af trouwens ...
Vandaag trouwens een bijkomende getuigenverklaring aan de politie bezorgd.
Groetjes,

Dimi
Je gaat naar www.stubru.be naar "programma's" of via de volgende link de programma's van vandaag:
http://www.stubru.be/programmas/vandaag

Daar zie je bovenaan het programma "Siska staat op".

Je klikt op "laatste uitzending" (maar wel vanavond nog, want morgen staat er een andere op).

En dan is het een beetje gokken als je niet eerst een uur en 10 minuten wil luisteren, want het programma duurt van 6 tot 9 en item is na het nieuws van 7 uur en een muziekje.

Je scrollt dus ongeveer tot na één derde - je kan ook de playlist openzetten (via http://www.stubru.be/programmas/vandaag) en die wordt per uur aangegeven zodat je een beetje kan mevolgen waar je ongeveer bent.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
WDDI
Kwartelkoning

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   ma jun 10, 2013 6:42 pm

Hier kan je het stukje beluisteren. Ik heb het al uit de uitzending geknipt.

https://soundcloud.com/leparadisperdu/studio-brussel-uitzending-10

Groetjes,

Dimi
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   wo jun 12, 2013 11:30 pm

Deze waarneming vind ik tof - niet omdat het de eerste Kwartel van het jaar is, maar omdat Dimi niet toegeeft aan mensen die een onschuldige hobby willen verpesten?

http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/76800474
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Lucgast
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   do jun 13, 2013 6:22 am

cheers
Courage maat, 
Luc
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Wes
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   do jun 13, 2013 4:11 pm

kobra schreef:
Deze waarneming vind ik tof - niet omdat het de eerste Kwartel van het jaar is, maar omdat Dimi niet toegeeft aan mensen die een onschuldige hobby willen verpesten?

http://scheldeland.waarnemingen.be/waarneming/view/76800474
Right on Very Happy
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Neos
Watersnip

Aantal berichten : 184
Registration date : 13-10-06

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   do jun 27, 2013 6:46 am

Verbaast me dus niks. Heb zelf 2 maal voor de loop van een geweer gestaan in het Maaidonk en Berlare Broek...

Sommige denken zich daar alles te kunnen permitteren.

Ben wat breder als gij, misschien dat dit een beetje geholpen heeft, hahaha.

Hoogtijd dat er daar wat orde op zaken gesteld wordt.

Zielig dat zoiets gebeurd. Hou ons eens op de hoogte van de afloop, Dimitry?

Enkele maanden geleden soortgelijk tafereel aan Drijdijk.

Greetz,

Marc
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sjacky
Slobeend

Aantal berichten : 67
Registration date : 06-01-13

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   zo aug 25, 2013 5:17 pm

Dit moet toch even van mijn hart:

Gisteren (zaterdag) nam ik de Mennenweg om in Molenmeers te geraken. Ik nam de doorsteek (door de weilanden) naar het brugje vlakbij Bruno's bankje.
Ik was net een eerste prikkeldraad onder toen ik een jeep hoorde naderen. Ik keek om wachtte even om te zien wat er zou gebeuren. Ik wist direct dat het de jager was (diegene van het kapsalon op de hoek van de Mennenweg, alias 'fiffi'). Net toen ik 'goeiedag' wou zeggen begon hij me als een bezetene te vervloeken, te roepen en te zwaaien. Ik dacht in mezelf, nu effe niet. Ik had echt geen goesting in een discussie met een opgefokte jager. Ik draaide me dus om en vervolgde mijn weg door de weilanden. Nog zeker 15 minuten heeft die man heel de meersen gevuld met verwensingen. Af en toe verstond ik nog net: 'Loop maar, ik haal mijn geweer, landloper!'.

Ik weet dat jagers het niet echt hoog op hebben met groene jongens maar dit vond ik toch wel het toppunt van onbeleefdheid. Goeiedag kon er niet af en iemand rustig aanspreken al zeker niet, niet dat ik meer verwacht had van hem. Hij heeft zijn reputatie en dit was niet de eerste keer.

Vandaag, zondag, wandelde ik weer de Mennenweg in. Ik laat mij echt niet wegpesten door dergelijke verzuurde mensen. Maar i.p.v. direct de doorsteek te nemen, zette ik mij even op het bankje voor een slok te drinken. Ik wist uiteraard dat het niet lang zou duren of hij zou me weer achterna komen. Volgens mij zit die man uren achter zijn raam te wachten en te kijken wie er allemaal de Mennenweg neemt. Om dan even zijn frustraties t.o.v. de groenen te kunnen ventileren.

Nog geen 3 minuten later was het zover. Hij kwam stevig aanrijden. Maar i.p.v. naar mij te komen en te beginnen roepen (praten had ook leuk geweest maar ik vrees dat die daar niet capabel voor is), plaatste hij zijn jeep net achter de rietkraag 10 m voor het bankje. Hij keek me even guur aan en verdween achter de rietkraag. Na wat er de dag ervoor was gebeurd vertrouwde ik heel het zaakje niet. Ik liep rustig terug via de baan naar de hoofdweg, het leek me geen goed idee om de doorsteek weer te wagen.
Maar goed ook, ik passeerde zijn jeep en zag dat hij enkele 10tallen meters verder met zijn geweer in de hand een wilgenstruikje in kroop. Heb me dan maar snel terug naar het dorp gehaast. Hij zou nog echt schieten volgens mij! De zot!

Je gaat mij niet vertellen dat ie ging jagen in Molenmeers op zondag namiddag (ca. 12u30).

Nu zit ik toch echt wel verveeld met dit zaakje. Ik denk dat ik heel dit verhaal ga doorgeven naar ANB, zij hebben daar een meldpunt voor. Misschien ook klacht indienen (als dit kan), dit was verbale agressie en intimidatie!

Nu wil ik nog wel weten of die man daar iets te zeggen heeft? Heeft hij daar weilanden in eigendom? Het bosje is van hem maar daar kan en ga ik natuurlijk ook niet in! Pacht hij daar stukken voor de jacht? Is het absoluut verboden om die doorsteek door de weilanden te maken (buiten het broedseizoen)? Vele wandelaars heb ik dit al zien doen! Heb reeds met enkele boeren gepraat en zij hebben daar nooit problemen van gemaakt dat ik daar rond dwaal.

Ik wil het echt niet laten om die stukken te controleren op vogeltjes, maar heb het er ook niet voor over om hagel in mijn gat te krijgen.

Ik hoop werkelijk dat er een manier bestaat die man te kalmeren, zijn wapen/jachtvergunning af te nemen en als het echt moet een toelatingsverbod voor de meersen aan te smeren. Persoonlijk vind ik jacht een idiote hobby maar swoit, zolang je anderen hun hobby laat uitoefenen zal ik (kan ik) daar weinig aan veranderen. Dit veranderd de zaak wel een beetje.

Het is eveneens niet zo dat ik met alle jagers in de clinch lig. Op Broekmeers kom je dagelijks jagers tegen, met een vriendelijke goeiedag en nog een babbeltje over vogels, vogelskijken en jagen (soms ook over de vos natuurlijk ;-) )

PS: wou dit eerst onder het topic jacht zetten maar bij nader inzien heeft dit er eigenlijk niets mee te maken.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sjacky
Slobeend

Aantal berichten : 67
Registration date : 06-01-13

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   zo aug 25, 2013 5:24 pm

Trouwens toen ik terugging, zag ik hem snel weer uit het bosje komen, ging naar zijn jeep en (na wat treuzelen) is hij wellicht gewoon weer achter zijn raampje gaan zitten. Toen ik aan het bankje was, nog geen 20min later (via het dorp gegaan) was hij weg. Dus echt gaan jagen, ik geloof er niets van! Had ik het gewaagd door te steken, ... had ik wellicht zeker een reden om klacht in te dienen...
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   zo aug 25, 2013 7:33 pm

Eerlijk gezegd verwondert mij dat niet.
Die denkt echt dat alles daar van hem is - of gebeuren daar soms zaken die niet mogen gezien worden Question 
Heb daar ook al enkele slechte ervaringen gehad, want die man zit inderdaad elke keer op de uitkijk.
Laatst nog toen ik daar ging wandelen met mijn vrouw - zelfs dan kwam hij aangereden met zijn jeepke, maar wij zijn op de bank gaan zitten en negeerden hem gewoon. Na een tijdje is hij weer afgedropen.
En zeggen dat ik in mijn jonge tijd nog klant was bij hem - hoe lang is dat geleden Rolling Eyes 
Zo iemand ga je op die leeftijd niet meer veranderen - integendeel, vrees ik.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Toon
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   ma aug 26, 2013 8:22 am

Ik heb een mail naar de conservators gestuurd met de vraag om Fifi hierover eens aan te spreken.
Dat zal hem misschien wat kalmeren; de Meersen zijn niet van hem!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   

Terug naar boven Go down

Agressie
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Jonge Bullterrier teef GEPLAATST

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum