Kalkense meersenforum

Natuurpunt Scheldeland

IndexIndex  FAQFAQ  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  GebruikerslijstGebruikerslijst  GebruikersgroepenGebruikersgroepen  Inloggen  

Deel | 

Agressie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
erikroels
Zeearend

Aantal berichten : 616
Leeftijd : 76
Registration date : 05-01-07

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   ma aug 26, 2013 10:32 am

Toon schreef:
Ik heb een mail naar de conservators gestuurd met de vraag om Fifi hierover eens aan te spreken.
Dat zal hem misschien wat kalmeren; de Meersen zijn niet van hem!
Toon, ik denk dat het WBE daar niet mee gediend is, melden zou ik zeggen:

Hubertus Vereniging Vlaanderen vzw
Lambermontlaan 410, 1030 Brussel
Tel. +32 (0)2 242 00 45
info(@)hvv.be

Openingsuren:

van Ma - Vr : doorlopend van 9u tot 17
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

Aantal berichten : 13253
Registration date : 22-10-06

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   ma aug 26, 2013 11:05 am

Hier aan de Wetterse kant van de KM is het al niet veel beter gesteld - als ik hier durf wandelen of fietsen als ze aan het jagen zijn (en dat is niet alleen tijdens het jachtseizoen), dan komt er iemand op een onvriendelijke manier snel achter mij gereden met de vraag: "zijde van de gestapo, misschien?" of een andere manier om te zeggen, "maak dat je wegkomt". Ik denk dat dit een misverstand is - wie van ons is gewapend Question 
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Toon
Zeearend

Aantal berichten : 820
Registration date : 16-11-07

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   ma aug 26, 2013 6:32 pm

Ondertussen had ik al contact met conservator Kristin. Zij heeft Fifi al enkele weken aangesproken over zijn gedrag. Ook Kristin vindt dat hij overreageert en zich ongepast opstelt.
Maar blijkbaar zijn er een aantal jongeren die aan de vijvers in het noorden van Molenmeers steeds komen rondhangen en naar verluidt ook drugs gebruiken en vaak afval achterlaten. Daarop heeft Fifi blijkbaar ook al een aantal keer gereageerd. Nu is iedereen die de Meersen intrekt voor hem één van die bende. Hij overdrijft daarin maar ergens begrijpt Kristin wel dat hij nu alles extra controleert.
Ook Kristin zegt echter wel dat Fifi verkeerd bezig is en zij zal hem daarover opnieuw aanspreken. Anderzijds vraagt Kristin ook wel aan iedereen om op de paden te blijven. Stilaan wordt het in de Meersen anders nergens meer echt rustig. Daarmee heb ik niet gezegd dat jij de vogels verstoord he Sjacky; het was enkel een algemene bemerking van Kristin. Er wordt tegenwoordig door steeds meer mensen zomaar rondgelopen in de Meersen, ook over terreinen van landbouwers en van Natuurpunt of ANB. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Kristin heeft het zelf ook al meegemaakt dat ze de Menneweg în gaat en dat Fifi achter haar aan komt, volledig opgedraaid. Hij doet aan 'overacting' en zal daar dus opnieuw op aangesproken worden.
Sjacky, je mag Kristin altijd bellen op het nummer 0477/172093
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
erikroels
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   di aug 27, 2013 2:31 pm

Toon, zij heeft hem al enkele weken geleden aangesproken bedoel je?

Die jongeren? inderdaad lieten die veel vuil achter maar dat is waarschijnlijk al een tijd 'geregeld' want die komen daar al lang niet meer, het ligt daar 'zuiver'.

Op de paden blijven, ok! maar dat een vogelspotter eens door de meersen loopt buiten broedseizoen en wanneer daar amper nog iets te verstoren valt kan toch geen bezwaar zijn? ik ben veel in de meersen en zie amper iemand de meersen doorkruisen, deze tijd zelf niet op de 'paden', amper te vergelijken met wat 'Sjacky' steeds overkomt.

Zijn de meersen van de jagers nu? en van de sluikstorters? en is het aan een toevallige NPer of een jager om orde in de meersen te scheppen? of zijn de kalkensemeersen van de Gemeenschap? met centen van de belasting- steun- lidgeldbetalers? of zit het anders?

Is een overreagerende, onaangepaste, verkeerd bezig zijnde jager MET JACHT- en mss met HANDWAPENS IN HUIS niet een beetsen gevaarlijk aan het worden? gr. Erik
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sjacky
Slobeend

Aantal berichten : 67
Registration date : 06-01-13

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   di aug 27, 2013 5:08 pm

Merci Toon!
Ik zal Kristin eens contacteren!

Ik zal ook net iets beter op de paden/perceelranden blijven, een sporadische afwijking om iets te controleren dat ik hoorde roepen uit een rietkraag uiteraard als uitzondering om de regel te bevestigen. Er moet inderdaad een goed voorbeeld gesteld worden alvorens we andere mensen kunnen vragen uit het gebied te blijven! Zeker tijdens het broedseizoen kan dat daar niet, in deze periode kan ik daar weinig op tegen hebben. Laat andere zachte recreanten deze periode ook ten volle van de meersen genieten...
Maar ik vindt dat je zulke dingen slechts kunt vragen en niet afdwingen met geroep, intimidatie of geweer!

Maar laat fiffi gewaarschuwd zijn!
Nog 1 zulke intimidatie en ik meld het hele verhaal zowel bij ANB als bij WBE!
En als daar weer een vuurwapen bij te pas komt of als Vogelbescherming/NP mij in mijn zaak steunt een 'echte' klacht.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Toon
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   di aug 27, 2013 6:57 pm

erikroels schreef:
Toon, zij heeft hem al enkele weken geleden aangesproken bedoel je?

Die jongeren? inderdaad lieten die veel vuil achter maar dat is waarschijnlijk al een tijd 'geregeld' want die komen daar al lang niet meer, het ligt daar 'zuiver'.

Op de paden blijven, ok! maar dat een vogelspotter eens door de meersen loopt buiten broedseizoen en wanneer daar amper nog iets te verstoren valt kan toch geen bezwaar zijn? ik ben veel in de meersen en zie amper iemand de meersen doorkruisen, deze tijd zelf niet op de 'paden', amper te vergelijken met wat 'Sjacky' steeds overkomt.

Zijn de meersen van de jagers nu? en van de sluikstorters? en is het aan een toevallige NPer of een jager om orde in de meersen te scheppen? of zijn de kalkensemeersen van de Gemeenschap? met centen van de belasting- steun- lidgeldbetalers? of zit het anders?

Is een overreagerende, onaangepaste, verkeerd bezig zijnde jager MET JACHT- en mss met HANDWAPENS IN HUIS niet een beetsen gevaarlijk aan het worden?  gr. Erik
Erik, ik heb mijn woorden gewikt en gewogen. Meer zeg ik er niet over, ik krijg nu al boze telefoons omdat één en ander op Facebook wordt gegooid en de pers dat dan overneemt. Ik probeer dit op een rustige wijze aan te pakken, maar blijkbaar wordt dat niet geapprecieerd door iedereen... Jammer.
Maar ik krijg wel de telefoons en mag het uitleggen. Dat terwijl ik liever geen straffe uitspraken doe in het openbaar zonder er het fijne van te weten. Waarmee ik GEEN partij trek voor de jagers, dat weet iedereen die me een beetje kent.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
erikroels
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   di aug 27, 2013 10:25 pm

Ja Toon, als vogelspotters en natuurliefhebbers fysiek en verbaal aangepakt worden dan mag dit wel bekend zijn meen ik, en dat er dan uitleg gevraagd wordt uit hoeken en kanten is daar dan het gevolg van, normaal zeker? en facebook is een sociaal netwerk... gr. erik
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Toon
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   di aug 27, 2013 10:50 pm

erikroels schreef:
Ja Toon, als vogelspotters en natuurliefhebbers fysiek en verbaal aangepakt worden dan mag dit wel bekend zijn meen ik, en dat er dan uitleg gevraagd wordt uit hoeken en kanten is daar dan het gevolg van, normaal zeker? en facebook is een sociaal netwerk... gr. erik
En die sociale netwerken worden wel meer misbruikt... olie op het vuur gooien is zelden een goed idee.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
erikroels
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   di aug 27, 2013 10:54 pm

Toon schreef:
erikroels schreef:
En die sociale netwerken worden wel meer misbruikt... olie op het vuur gooien is zelden een goed idee.
Zie het als een aanzet voor iets dat wel mag stoppen!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Toon
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   di aug 27, 2013 10:56 pm

erikroels schreef:
Toon schreef:
erikroels schreef:
Einde discussie Erik; ik weet ondertussen al dat je niet liever doet dan commentaar geven.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sjacky
Slobeend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   wo aug 28, 2013 9:35 am

Toon schreef:
erikroels schreef:
Toon schreef:
erikroels schreef:
Einde discussie Erik; ik weet ondertussen al dat je niet liever doet dan commentaar geven.

Met alle respect, liefst ook voor Erik.
Hij komt dagelijks in de meersen een weet beter dan wie dan ook hoe de vork aan de steel zit!

Dat de pers dit overnam van het forum is niemands schuld. Meer een gelukkig toeval.

In verband met deze zaak mag er wel een beetje druk op de ketel gezet worden. Dit rustig regelen OK maar een VIP-behandeling hoeft ook niet he Wink

Ivm die kwade telefoontjes, helemaal niet leuk! Maar denk dat iedereen dit moet weten/ uit elkaar houden dat het over één geval gaat (waarmee vroeger nog al problemen bleken voor te komen)

Er word verder niemand (geen enkele groep) geviseerd. Ik dacht dat ik dit al duidelijk maakte! Jagen is ook een hobby...

Dit steeds duidelijk maken aan je boze telefoontjes... LASTIG! Maar part of the job denk ik. Bemiddelen is niet altijd even leuk en ook niet voor iedereen weggelegd. Ik vertrouw erop dat je dit uitstekend doet en ben daar gerust in ook!

Nogmaals dank!
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   wo aug 28, 2013 1:33 pm

Vanmorgen kwam er ook al iemand naar de TTP nieuwsgierig informeren bij de vogelaars hoe de vork nu aan de steel zat, want hij had het in de gazet gelezen.
Hij kon er zich zelf dan van vergewissen hoe vredelievend we zijn, daar zo uren op een doodlopend straatje staan turen naar iets dat niet te zien is Rolling Eyes 
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
erikroels
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   wo aug 28, 2013 1:53 pm

< ik weet ondertussen al dat je niet liever doet dan commentaar geven. >

dit is een opmerking over mijn persoon, hoort hier op dit forum niet thuis hé Toon

Wat ik liever doe: in de natuur en de tuin bezig zijn, foto's nemen van het leven in de natuur, bezig zijn met planten en bloemen, muziek beluisteren en digitaal archiveren, praten met maten en vrienden, sport op tv, met mijn familie samenzijn enz...

Meteen een update van mijn profiel want dit forum wordt mss. meer gelezen dan er wordt op gereageerd, gr. erik

Laatst aangepast door erikroels op do aug 29, 2013 12:56 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : was iets vergeten zeggen...)
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   wo aug 28, 2013 2:09 pm

erikroels schreef:
...
meteen een update van mijn profiel want dit forum wordt mss. meer gelezen dan er wordt op gereageerd, gr. erik

Juist, Erik.
Dat is ook de bedoeling van een forum, denk ik, dat het gelezen wordt Wink 

Een internetforum of discussieforum (meestal gewoon: forum; meervoud: fora of forums) bestaat uit digitale publieke discussiepagina's op het wereldwijde web.
Een forum heeft meestal een hoofdpagina. Op ingedeelde onderwerpen kan iedereen reageren per formulier. Er worden nieuwe onderwerpen aangedragen of er wordt een oplossing gevraagd voor een specifiek probleem. De onderwerpen en het niveau van de discussie variëren heel sterk.
Op sommige internetfora moeten bezoekers zich registeren onder een bijnaam of nickname om te mogen reageren. Andere forums zijn vrijer en daarop zijn berichten zonder registratie geplaatst. Dit heeft soms als bij-effect dat er door kwaadwillenden spam op het forum wordt geplaatst.
Een moderator kan een bijdrage geheel of gedeeltelijk verwijderen. Bij sommige fora worden bijdragen pas gepubliceerd na controle door een moderator.
Een moderator kan besluiten tot het bannen van een persoon. Deze kan dan het forum niet meer bezoeken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Internetforum
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Toon
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   wo aug 28, 2013 6:46 pm

Sjacky, ik doe mijn best om hierin te bemiddelen. Ik ben blij dat jij daar tenminste dankbaar voor bent.
Ik doe ook liever andere dingen...
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
WDDI
Kwartelkoning

Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   do aug 29, 2013 7:31 am

Toon schreef:
erikroels schreef:
Toon schreef:
erikroels schreef:
Toon,

Iedereen apprecieert denk ik, al de inspanningen die je levert voor de Meersen, de recreanten, ... Waar ik overigens kan van meespreken.
Uiteraard is het niet de bedoeling om olie op het vuur te gooien Toon, maar het spreekwoord zegt niet voor niks 'Wat niet weet, niet deert'. Door er over te zwijgen, spelen we alleen maar in de kaart van een aantal agressieve jagers/boeren/ ... in de Meersen. Zolang er niet wordt gereageerd, kunnen ze rustig en ongestoord verder doen. De huidige media lenen er zich toe om snel en doorgaans redelijk juist veel mensen te bereiken. Ik vind het maar logisch dat daar dan ook gebruik wordt van gemaakt. Ook wij kunnen en moeten dat doen. Als je misbruik wil vermijden, ligt volgens mij de oplossing in een eigen Facebook/Twitter/... pagina vanuit Natuurpunt Scheldeland. In eigen beheer, zodat je ook controle hebt over de info die je verspreidt. Snel, efficiënt, en je hebt een enorm potentieel aan mensen die je kan bereiken. En ja, ook de jagers zullen dat lezen, en ja die zullen klagen, ... Maar als die mannen zich niet misdragen, dan is er toch ook helemaal niks om te verspreiden ? Dan valt er toch ook niet te klagen? Ik ben blij dat je het allemaal op jou neemt Toon, maar ik vind net als Erik, dat veel mensen dit moeten weten. Natuurpunt laat daar volgens mij soms nog steken vallen door te veel te willen bemiddelen. Je kan niet altijd de kerk in het midden houden. Met een geweer mensen intimideren kan niet. Punt uit en daar valt niet over te bemiddelen. Liepen daar lastige gasten rond die vuil lieten slingeren en misschien drugs gebruikten? Mogelijk, en daar moet iets worden aan gedaan, maar het niet worden getolereerd dat "Fifi" (what's in a name) mensen met een geweer bedreigt. De kerk in het midden proberen houden, is volgens mij een deel van het probleem en versterkt alleen maar het gevoel van die gasten dat ze onaantastbaar zijn. Daar moet een duidelijk en kordaat standpunt worden ingenomen. De mantel der liefde hoort hier niet thuis. Wat mij betreft zouden ze "Fifi" zijn wapen- en jachtvergunning moeten intrekken. Intimideren met potentieel dodelijke wapens kan nooit worden getolereerd.
Groeten,

Dimi
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Toon
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   do aug 29, 2013 8:26 am

Ik ben daar allemaal mee akkoord Dimi, maar je mag niet vergeten dat we geen enkel bewijs in handen hebben. Enkel de getuigenis van Sjacky. Ik trek die niet in twijfel, laat daar geen misverstand over bestaan.
Maar zonder één bewijs is het moeilijk om zomaar van alles op de sociale media te gooien. Dat wordt dan klakkeloos overgenomen door de pers en de stoelen gaan aan het dansen... En dan mogen wij het uitleggen. Het is en blijft voorlopig woord tegen woord. Hoe jammer ik dat ook vind. In jouw geval was het veel eenvoudiger: je had de foto's van je wagen én van de dader. Daar kan de pers wat mee doen, daar kan je veel beter op reageren.
De jachtopzichter trekt nu het hele verhaal in twijfel en zegt dat Sjacky zich op privéterrein begaf en daarop werd aangesproken. Zonder intimidatie. In dit geval kan ik weinig meer doen dan zeggen dat ik er niet bij was, maar toch wil vragen om gematigdheid aan de dag te leggen. Ook onze conservators zijn op de hoogte en zullen de man aanspreken. Maar wij zijn geen politie... en die zou trouwens ook niets kunnen doen met wat we nu in handen hebben.
De jachtopzichter overweegt zelfs klacht in te dienen bij de schrijver van het artikel wegens laster. Voorlopig kan ik daar -opnieuw jammer- weinig tegen inbrengen. Maar laat duidelijk zijn aan welke kant ik sta: die van jullie allemaal.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sjacky
Slobeend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   do aug 29, 2013 6:10 pm

Die jachtopzichter was er zelf ook niet bij!
En tussen de regels door lees ik zijn woorden als:
Intimidatie, doe gerust verder! Zorg dat niemand het ziet en als je schiet zorg ervoor dat het net naast is...

Gezellige boel,

Als zij (voornamelijk een jachtOPZICHTER) nu eens correct zouden handelen wordt het voor iedereen makkelijker.
Het zou hun hobby en de publieke opinie erover geen kwaad doen...

Ik spreek andere natuurliefhebbers er ook over aan wanneer ... zij vuil achterlaten, tijdens het broedseizoen van het pad gaan, zij onrespectvol met omgeving of andere recreanten omgaan...

tja, dat een maatschappij SAMEN opgebouwd en onderhouden moet worden MET wederzijds respect, vriendelijkheid en voornamelijk duiding gaat er niet altijd evengoed in... Het is anders wel de meest aangename en efficiënte methode in mijn ogen. Of ben ik nu te communistisch Cool 
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
WDDI
Kwartelkoning

Aantal berichten : 319
Registration date : 12-10-06

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   do aug 29, 2013 6:17 pm

Sjacky schreef:
Die jachtopzichter was er zelf ook niet bij!
En tussen de regels door lees ik zijn woorden als:
Intimidatie, doe gerust verder! Zorg dat niemand het ziet en als je schiet zorg ervoor dat het net naast is...

Gezellige boel,

Als zij (voornamelijk een jachtOPZICHTER) nu eens correct zouden handelen wordt het voor iedereen makkelijker.
Het zou hun hobby en de publieke opinie erover geen kwaad doen...

Ik spreek andere natuurliefhebbers er ook over aan wanneer ... zij vuil achterlaten, tijdens het broedseizoen van het pad gaan, zij onrespectvol met omgeving of andere recreanten omgaan...

tja, dat een maatschappij SAMEN opgebouwd en onderhouden moet worden MET wederzijds respect, vriendelijkheid en voornamelijk duiding gaat er niet altijd evengoed in... Het is anders wel de meest aangename en efficiënte methode in mijn ogen. Of ben ik nu te communistisch Cool 
Gij vuile rooien Razz Maar je hebt wel een punt !
Groetjes,

Dimi
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Sjacky
Slobeend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   wo jul 09, 2014 4:54 pm

Gewoon ter info:

Gisteren ALWEER een geval van agressie aan de Menneweg.
Ditmaal geraakten wandelaar en hond gewond. Politie is op de hoogte, hopelijk wordt dit geval niet geseponeerd in Dendermonde...

Nogmaals een oproep om alle incidenten door te geven aan de politie.

Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
kobra
Zeearend

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   wo jul 09, 2014 8:29 pm

Sjacky schreef:
Gewoon ter info:

Gisteren ALWEER een geval van agressie aan de Menneweg.
Ditmaal geraakten wandelaar en hond gewond. Politie is op de hoogte, hopelijk wordt dit geval niet geseponeerd in Dendermonde...

Nogmaals een oproep om alle incidenten door te geven aan de politie.

Sjacky nog altijd actief  Question  bounce 
Ik zie wel dat je goed bezig bent met vogels, maar lang geleden dat we nog iets gehoord hebben scratch 

Een jammere zaak aan de Menneweg, maar er zijn er blijkbaar die daar om een of andere reden geen pottenkijkers dulden.
Terug naar boven Go down
Profiel bekijken
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Agressie   

Terug naar boven Go down

Agressie
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Jonge Bullterrier teef GEPLAATST

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum